- Lezárult az a végzettség nélküli iskolaelhagyás visszaszorítását célzó, átfogó módszertani fejlesztés, mely uniós támogatással valósult meg hét hazai egyetem és az Oktatási Hivatal együttműködésével.
A konzorciumot
irányító egri felsőoktatási intézmény tájékoztatása szerint a projektre csaknem
10 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el az
Eszterházy Károly Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, az Eötvös Loránd
Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem, a Debreceni Egyetem, a Nyíregyházi
Egyetem és a Miskolci Egyetem, valamint az Oktatási Hivatal együttműködésével
létrejött konzorcium.
A 2017-ben
kezdődött program két legfontosabb célkitűzése volt a köznevelés megújítása a
végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése érdekében, valamint az ennek
jegyében kidolgozott új módszerek bevezetése a köznevelési intézményekben.
A közlemény
alapján a program ösztönzi a tanulókat, növeli érdeklődésüket, teret ad a
sokoldalúságnak. Nagy értéke, hogy a diákok egyéni fejlődésére összpontosít és
olyan új módszereket, tanulásszervezési módokat vezet be a mindennapi
pedagógiai gyakorlatba, melyekkel a tanulás élményszerűvé válik, a diák aktív,
alkotó részese lesz a tanulási folyamatnak. Az órákon a pedagógusok innovatív
gondolkodásra késztetik a gyerekeket, segítve, hogy a megszerzett ismereteiket
a valós élethez kapcsolják, ott kamatoztassák - fejtették ki.
Jelezték: a
munkába több mint 1500 helyszínen mintegy 35 ezer pedagógus kapcsolódott be. Az
új módszertanra épült komplex alapprogramot bevezetni kívánó iskolák tanárait
képzésekkel készítették fel és tevékenységüket szakmai támogatórendszer is
segítette. Emellett kézikönyvek, tematikus tanmenetek, óra- és
foglalkozástervek, szakmai kiadványok is készültek számukra.
Az új elveknek és
módszereknek köszönhetően előtérbe került a logika, a testmozgás, a művészet,
valamint a digitális és életgyakorlat-központú tanulás, míg ezzel párhuzamosan
visszaszorult az érdektelenség, a csoportos eredménytelenség, az egyéni
sikertelenség és a tanulói önbizalomhiány. Azaz javultak a diákok tanulási
kilátásai és csökkentek a lemorzsolódás esélyei - összegez a közlemény.
MTI 2022. március 28., hétfő 17:45