- Világszerte bevált,
több tantárgynál is alkalmazható oktatási módszertan érkezhet a magyar
iskolákba a kormány és a Lego Manufacturing Kft. által 2016 novemberében
kötött, az oktatási ágazatot érintő kiegészítő megállapodásnak köszönhetően -
közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti
államtitkára az MTI-vel.
A parlamenti
államtitkár tájékoztatása szerint Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos
koordinálása mellett, 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy ez, a több
országban sikeresnek bizonyult nemzetközi gyakorlat, a Lego oktatás módszertan
a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.
Elmondta: az uniós
forrásból megvalósuló program kiírása után minden iskolának lehetősége lesz
pályázat benyújtására. Az elbírálás során előnyt élveznek majd a hátrányos
helyzetű, illetve alacsonyabb tanulói átlagponttal rendelkező iskolák - jelezte
a parlamenti államtitkár.
Rétvári Bence
kiemelte: a Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a
hátrányosabb helyzetű régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új
módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és
lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerő-piacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb
tudással tudjanak majd érvényesülni - sorolta.
Kitért arra is,
hogy a módszertan a Lego Education különféle csomagjaitól függően több tantárgy
keretén belül alkalmazható. Példaként említette a matematika, informatika,
természettudományi tárgyakat, a magyar irodalmat, magyar nyelvtant, idegen
nyelveket. Megjegyezte: a program eredményeinek nyomon követéséért szükséges
lesz a projekten belüli beválás vizsgálat elvégzése.
A Lego
módszertanát eddig több mint 50 külföldi iskolában próbálták ki, jó
eredménnyel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a módszer a tantárgy
oktatásában új megközelítést és lehetőséget ad, mind a diákoknak, mind a
pedagógusoknak - jelezte Rétvári Bence.
Hozzátette: a Lego
mérnökei a különféle segédeszközeiket úgy alkották meg, hogy a kísérletekben
részt vevő diákok aktív közreműködésük nyomán első kézből, saját bőrükön
szerzett tapasztalatokkal fejlesszék a szerkezetekkel, azok működésével,
valamint a programozási technikákkal összefüggő ismereteiket. A diákok átélhetik
az önálló felfedezés izgalmát, valamint olyan létfontosságú készségekre
tehetnek szert, melyek jövőbeli sikereik zálogai lehetnek - mondta a parlamenti
államtitkár.
MTI 2017. március 18., szombat 9:00